fbpx

Запитване

Edit Template

Какво е Маркетинг ?

Какво е маркетинг

До не много отдавна маркетингът се състоеше предимно от изходящ маркетинг, което означаваше преследване на потенциални клиенти с промоции, без наистина да се знае дали този човек се интересува от покупка или не- един вид стреляне на сляпо с цел просто да се достигнат много повече хора. Представете си, например, пускането на рекламни брошури в пощенските кутии. Реално няма как да предвидите при какви хора точно ще попаднат и дали се интересуват от продуктите ви, а просто търсите възможно най- широка публика. Естествено, и тук може да се правят базови предвиждания като сортирате кварталите според социалния им престиж или местоположението им непосредствено около вашия магазин, но рядко може да се разчита на много точни попадения. Целта продължава да бъде единствено възможно най- голям брой достигнати хора, които и да са те.

Благодарение на дигиталната трансформация и появата на нови комуникационни канали, обаче, маркетингът се промени драстично през годините и вече не е просто практика за популяризиране и продажба на продукти или услуги. Има много други аспекти на маркетинга като дистрибуция на продукти, подобряване на изживяването на клиентите, планиране на промоционални кампании, проектиране и създаване на материали като целеви страници и съдържание в социалните медии, извършване на пазарни проучвания, оптимизация на търсенето,  установяване на пазарни сегменти и много други…

Преди да започнете да правите каквото и да било е добре да си отговорите на няколко въпроса и с тяхна помощ да изградите обща маркетингова стратегия, която да обхваща всички звена като директния, така и в дигиталния маркетинг

➥ Опознайте продукта! Без продукт няма маркетинг и затова най-доброто, което можете да направите, е да вземете решение за вашия продукт или услуга въз основа както на нуждите и мотивацията на потребителите и как продуктът ще бъде от полза за потребителя, а не на базата на физическите характеристики или атрибути на обекта.

➥ Опознайте мястото! Маркетинговите стратегии биха били различни според средата, в която се развива бизнесът:  онлайн магазин, верига от физически магазини, блог, влог и т.н..Това ще определи как потенциалните клиенти да имат лесен достъп до вашите продукти/услуги, както и да предложи добро изживяване през целия процес на покупка.

➥ Определете цената! Как оценявате вашите продукти и услуги е изключително важна част от маркетинговата стратегия и включва определянето на целевия пазар, към който се стремите и маржът, който гоните, промоциите, които предвиждате да правите и финансовите цели на компанията. Дали ще предлагате бюджетни стоки, които привличат с ниска цена или ще влезете на пазара на луксозни стоки чрез идеята за качество?

Веднъж, щом сте се позиционирали на пазара според горните показатели, можете да развивате маркетинговата си стратегия, като имате предвид крайните цели, които гоните. Помислете какво можете да предприемете, за да:

1) Повишите информираността за марката: хората да познават вашата марка и продуктите или услугите, които предоставяте. Ставате запомнящи се за клиентите и те започват да се доверяват на вашата марка и да разказват за вас.
2) Генерирате трафик: увеличавате броя на посетителите във вашия сайт или физически магазин и в крайна сметка увеличите и продажбите си.
3) Увеличите приходите си чрез различни стратегии като SEO оптимизиране на вашия сайт, създаване на имейл кампании, извършване на тестове, за намиране на най-добрата стратегия за вас и много други.
4) Изградите доверие във вашата марка, което води до лоялност на клиентите и повторни покупки. Това не само увеличава моментните приходи, но и бъдещите, заради страхотните отзиви както онлайн, така и от уста на уста, което си остава най- ефективната реклама.
5) Проследите вашия напредък, като така да анализирате какво може да бъде адаптирано или коригирано, за да оптимизирате непрекъснато вашите кампании.

☆ Както във всяка друга сфера на живота, добре е да се доверявате на хора с доказан опит и професионализъм, за да спестите време и излишни средства в изграждането на вашата маркетингова стратегия. Запознайте се с нас, Дигитална агенция Fresh Vision, за да намерим общ език и път към споделените цели на бизнеса Ви.

Вкус и свежест за бизнес целите Ви!

Свържете се с с нас, за да направим бизнеса Ви по-свеж и успешен! 

Fresh Vision е дигитална агенция с цел ! Представете си, че имате партньор в бизнеса, който е толкова обсебен от резултатите, колкото и вие.

Бързи връзки

Бързи връзки

© 2023 Всички права запазени! Дигитална агенция Fresh Vision | Политика за поверителност