Брандиране и маркетинг може да ви звучат еднакво и донякъде наистина ще сте прави, но всъщност са два отделни елемента, които заедно се стремят към една обща цел- продажби.
Брандирането представлява формирането на идентичността на вашата марка: кои сте вие, какво ви отличава, каква визия и каква мисия изповядвате, какво искате да кажете на хората (клиентите). Естествено този процес на изграждане на характера на марката предхожда популяризирането й- преди да го съобщите на аудиторията чрез маркетинг. Разбирането на разликата между маркетинг и брандиране и научаването как те работят заедно, създава здрава основа за бъдещите маркетингови дейности на вашата компания.
Няколко прости съпоставки между брандинг и маркетинг биха внесли повече яснота за разликите между двете понятия и как те се допълват:
- Брандирането задава посоката на движение на вашата марка, а маркетингът е превозното средство.
- Брандирането изгражда лоялността на клиентите, докато маркетингът увеличава продажбите.
- Брандирането дава причина на хората да Ви забележат, а маркетингът създава възможността и начинът да бъдете забелязани.
- Маркетингът преследва краткосрочна цел да генерира продажби в рамките на конкретна кампания. Кампаниите се сменят с времето, за да бъдат винаги в тон с времето и календара (например Коледна кампания, кампания по случай годишнина на марката и т.н.). Брандирането от своя страна остава ставнително устойчиво във времето и общата рамка на марката не се променя.
- Маркетингът привлича вниманието на вашата аудитория, а брандирането го запазва
- Брандирането отговаря на въпросите „кой“ и „защо“, а маркетингът отговаря на въпроса „как“
Ако клиентите ви подкрепят вашия бизнес, ако имате споделени ценности, то най- вероятно брандирането ви е било адекватно и обединява общността на аудиторията ви. Но маркетингът е това, което подхранва тази връзка. Една от най- важните задачи на агенциите за маркетинг и брандинг е да открие какво цени вашата целева аудитория и кои са най- добрите канали за стигане до тях. Няма да развиете бизнеса си ефективно, ако брандирането или маркетингът изоставят. Непрекъснатите усилия за балансиране на брандинг и маркетингови приоритети ви отвеждат към крайната цел за разрастване на вашия бизнес.
И тъй като бизнесът продължава да се развива, трябва да се развиват и вашите брандинг и маркетингови приоритети. Важно е да останете верни на ценностите на вашата марка, но и да сте отворени за свежи идеи в маркетинга на вашия бизнес. За да останете на челно място сред конкуренцията, трябва непрекъснато да се учите и адаптирате и тук идва важността на експертите в областта. Докато вие се грижите отблизо за продуктите или услугите, които предлагате, добрата агенция ще се грижи за вашия имидж, за разпознаваемостта ви, за рекламата и кампаниите, за да можете вие да продавате.