This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Разликите между брандиране и маркетинг и как работят заедно
Брандиране и маркетинг може да ви звучат еднакво и донякъде наистина ще сте прави, но всъщност са два отделни елемента, които заедно се стремят към една обща цел- продажби.
Брандирането представлява формирането на идентичността на вашата марка: кои сте вие, какво ви отличава, каква визия и каква мисия изповядвате, какво искате да кажете на хората (клиентите). Естествено този процес на изграждане на характера на марката предхожда популяризирането й- преди да го съобщите на аудиторията чрез маркетинг. Разбирането на разликата между маркетинг и брандиране и научаването как те работят заедно, създава здрава основа за бъдещите маркетингови дейности на вашата компания.
Няколко прости съпоставки между брандинг и маркетинг биха внесли повече яснота за разликите между двете понятия и как те се допълват:
- Брандирането задава посоката на движение на вашата марка, а маркетингът е превозното средство.
- Брандирането изгражда лоялността на клиентите, докато маркетингът увеличава продажбите.
- Брандирането дава причина на хората да Ви забележат, а маркетингът създава възможността и начинът да бъдете забелязани.
- Маркетингът преследва краткосрочна цел да генерира продажби в рамките на конкретна кампания. Кампаниите се сменят с времето, за да бъдат винаги в тон с времето и календара (например Коледна кампания, кампания по случай годишнина на марката и т.н.). Брандирането от своя страна остава ставнително устойчиво във времето и общата рамка на марката не се променя.
- Маркетингът привлича вниманието на вашата аудитория, а брандирането го запазва
- Брандирането отговаря на въпросите „кой“ и „защо“, а маркетингът отговаря на въпроса „как“
Ако клиентите ви подкрепят вашия бизнес, ако имате споделени ценности, то най- вероятно брандирането ви е било адекватно и обединява общността на аудиторията ви. Но маркетингът е това, което подхранва тази връзка. Една от най- важните задачи на агенциите за маркетинг и брандинг е да открие какво цени вашата целева аудитория и кои са най- добрите канали за стигане до тях. Няма да развиете бизнеса си ефективно, ако брандирането или маркетингът изоставят. Непрекъснатите усилия за балансиране на брандинг и маркетингови приоритети ви отвеждат към крайната цел за разрастване на вашия бизнес.
И тъй като бизнесът продължава да се развива, трябва да се развиват и вашите брандинг и маркетингови приоритети. Важно е да останете верни на ценностите на вашата марка, но и да сте отворени за свежи идеи в маркетинга на вашия бизнес. За да останете на челно място сред конкуренцията, трябва непрекъснато да се учите и адаптирате и тук идва важността на експертите в областта. Докато вие се грижите отблизо за продуктите или услугите, които предлагате, добрата агенция ще се грижи за вашия имидж, за разпознаваемостта ви, за рекламата и кампаниите, за да можете вие да продавате.