Маркетингът в социалните медии е използването на платформите за социални мрежи, за да се свържете с вашата аудитория, за да изградите вашата марка, да увеличите продажбите и да стимулирате трафика на уебсайта си. Това включва публикуване на страхотно съдържание във вашите профили в социалните медии, слушане и ангажиране на вашите последователи, анализиране на резултатите и пускане на реклами.
Основните платформи за социални медии в момента са Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube и TikTok
Съществуват и редица софтуерни инструменти за управление на социалните медии, които помагат на бизнеса да извлече максимума от изброените по- горе платформи.
Ето и основните елементи на добрия маркетинг в социалните медии
1. Стратегия
Преди да се потопите направо и да публикувате нещо в социалните медии, нека направим крачка назад и да разгледаме по- глобалната картина. Първата стъпка е да помислите за вашата стратегия в социалните медии.
Какви са вашите цели и как социалните медии могат да ви помогнат да ги постигнете? Някои фирми използват социалните медии за повишаване на осведомеността за своята марка, други ги използват за стимулиране на трафика и продажбите на уебсайта си. Социалните медии също могат да ви помогнат да генерирате ангажираност около вашата марка, да създадете общност и да служат като канал за поддръжка на клиентите.
Върху кои социални медийни платформи искате да се съсредоточите? Основните платформи за социални медии, споменати по-горе, са Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube и TikTok. Има също така и платформи за съобщения, като Messenger, WhatsApp и WeChat. Когато започвате, по-добре е да изберете няколко платформи, на които смятате, че е целевата ви аудитория, отколкото да сте на всички платформи.
Какъв тип съдържание искате да споделите и какъв тип съдържание ще привлече най-добре вашата целева аудитория? Какви изображения, видеоклипове или текст са най- подходящи? Имайте предвид, че в зависимост от това какво е представянето на вашата марка в началото, можете да променяте стратегията и идентичността на вашия виртуален образ. Помислете за брандове, които са популярни например със забавното си съдържание и други такива, които поставят социално значими въпроси на дневен ред- те са станали един вид нарицателно за съдържанието, което публикуват и са лесно разпознаваеми по него.
2. Планиране и публикуване
Маркетингът в социалните медии за малкия бизнес обикновено започва с постоянно присъствие в тях. Близо три милиарда души използват социалните медии присъствайки в платформите, вие давате възможност на вашата марка да бъде открита от бъдещите ви клиенти.
Публикуването в социалните медии е толкова просто, колкото споделянето на публикация в блог, изображение или видеоклип в платформа за социални медии. Това е точно както бихте споделили в личния си профил във Facebook. Но в тази ситуация трябва да планирате съдържанието си предварително, вместо да създавате и публикувате съдържание спонтанно. Освен това, за да сте сигурни, че увеличавате максимално обхвата си в социалните медии, трябва да публикувате страхотно съдържание, което се харесва вашата аудитория, в точния момент и честота.
3. Слушане и ангажираност
С нарастването на вашия бизнес, хората ще коментират публикациите ви в социалните медии все повече, ще ви маркират (тагват) в публикациите си в социалните медии или ще ви изпращат директно съобщение.
Хората може дори да говорят за вашата марка в социалните медии, без да ви уведомят. Така че ще искате да наблюдавате разговорите в социалните медии за вашата марка. Ако коментарът е положителен, имате шанс да ги изненадате и зарадвате. В противен случай можете да предложите подкрепа и да коригирате ситуацията, преди да се влоши.
Можете ръчно да проверявате всичките си известия във всички социални медийни платформи, но това не е ефективно и няма да виждате публикации, които не са маркирали вашия бизнес профил. Вместо това можете да използвате инструмент за слушане и ангажиране в социалните медии, който събират всички споменавания,публикации и съобщения,
4. Анализ
Важно е да знаете как се представя маркетингът ви в социалните медии. Достигате ли до повече хора в социалните медии, отколкото миналия месец? Колко положителни споменавания получавате на месец? Колко хора са използвали хаштаг на вашата марка в публикациите си в социалните медии?
Самите социални медийни платформи предоставят основно ниво на такава информация. За да получите по-задълбочена аналитична информация или за лесно сравнение между платформите на социалните медии, можете да използвате широката гама от налични софтуерни инструменти за анализ на социални медии.
5. Реклама
Рекламите в социалните медии ви позволяват да достигнете до по-широка аудитория от тези, които вече ви следват органично.
Платформите за реклама в социалните медии са толкова мощни в днешно време, че можете да посочите точно на кого да показвате рекламите си. Можете да създавате целеви аудитории въз основа на техните демографски данни, интереси, поведение, сходни търсения и др.
Струва ли ви се сложно? Или нямате време и ресурси да се справите с маркетинговата стратегия на вашия бизнес? Дигитална агенция Fresh Vision предлага пълен набор от услуги, с които да си гарантирате стабилно присъствие в социалните медии. Ще изработим план за действие в съответствие с вашите нужди, бранш, визия за развитие и ще ви водим в процеса end-to-end.